Informacje i komplet dokumentów dotyczących zapisu do którejkolwiek ze szkół można znaleźć na stronie zapisy do szkoły
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
Wczesne wspomaganie rozwoju małego dziecka z wadą słuchu oraz z innymi niepełnosprawnościami
to pogram kompleksowych działań diagnostycznych, wychowawczych i terapeutycznych,
które zmierzają do stworzenia dziecku optymalnych warunków rozwoju.
PRZEDSZKOLE i program WWR
Przedszkole Przedszkole W Ośrodku prowadzone przedszkole, do którego uczęszczają dzieci w wieku od 3 do 7 lat. Zajęcia odbywają się w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego. Podczas zajęć nauczyciel dostosowuje komunikację do indywidualnych potrzeb dziecka. Poza określonym ustawowo czasem na zajęcia dydaktyczne, pobyt na powietrzu i swobodną zabawę • codzienne ćwiczenia psychostymulacyjne, poprawiające relacje między dziećmi, uczące współpracy, usprawniające koordynację wzrokowo-ruchową i koncentrację. Stosujemy metody: Odbywają się także zajęcia rewalidacyjne, takie jak: W ciągu całego roku szkolnego organizowane są zajęcia edukacyjne w terenie, Dodatkowo wszystkie dzieci posiadające opinię o potrzebie Wczesnego Wspomagania Rozwoju W trakcie roku szkolnego przedszkole czynnie angażuje się w wiele apeli, akademii i imprez w Ośrodku. Informacje i komplet dokumentów dotyczących zapisu do którejkolwiek ze szkół można znaleźć na stronie zapisy do szkoły
Dziećmi zajmują się zmianowo dwie nauczycielki oraz pomoc nauczyciela.
Pracujemy na programach rożnych wydawnictw, np. „Plac Zabaw” czy „Tropiciele”,
które zostają dostosowane do możliwości dzieci z wadą słuchu.
Porozumiewając się z wychowankami miga, używa alfabetu palcowego, mówi oraz często dodatkowo wspiera przekaz obrazami.
odbywają się następujące zajęcia:
np. zajęcia w Straży Pożarnej, w muzeach, w zoo
oraz wyjścia do teatru, do kina, do parku, na rynek itp.
objęte są taką pomocą.
Dzięki temu każde dziecko ma dodatkowe zajęcia logopedyczne, pedagogiczne i integracji sensorycznej.
Dzieci występują, np. podczas Święta Muzyki czy Dnia Babci i Dziadka.
Uczestniczą wraz z rodzicami w imprezach takich jak Święto Pluszowego Misia, Bal Karnawałowy, Święto Rodziny.
Dodatkowo poza Ośrodkiem grupa przedszkolna bierze udział w konkursach,
np. cykliczny konkurs o ptakach.
Przedszkole współpracuje także z innymi placówkami oświatowymi na terenie Wrocławia.
SZKOŁA PODSTAWOWA
Szkoła podstawowa Klasy I-IV: Edukacja wczesnoszkolna Okres ten to szczególny czas zdobywania nowych doświadczeń i samodzielności przez dzieci, dlatego traktowany jest przez nas z wielką troskliwością i zaangażowaniem. Uczniowie pozostają pod opieką jednego nauczyciela i z nim uczą się Najważniejsze jest Staramy się pomóc dzieciom w ich trudnej pracy przez liczne zajęcia indywidualne, usprawnianie funkcji słabiej rozwiniętych. Prowadzimy wytężoną pracę nad sprawnością słuchową, rozwojem zdolności artykulacyjnych i językowych. Szczególnie wzmożoną jest w tym okresie terapia logopedyczna, którą objęte są wszystkie dzieci młodsze. Ogromne znaczenie dla rozwoju naszych dzieci mają zajęcia gimnastyki korekcyjnej, integracji sensorycznej, terapii pedagogicznej i psychologicznej, logorytmiki prowadzone przez specjalistów tych dziedzin. Klasy V - VIII W klasach starszych nauczanie zostaje rozszerzone o lekcje w blokach przedmiotowych. Szczególną troską tego etapu nauczania jest rozwój zdolności komunikacyjnych dzieci, zgodnie z ustalonymi wcześniej ich możliwościami. Jest to czas wychodzenia dzieci poza najbliższe otoczenie i środowisko językowe. Dzieci mogą rozwijać swoje szczególne uzdolnienia w kołach zainteresowań, prowadzonych przez specjalistów w bogato wyposażonych pracowniach. Mała liczebność klas jest podstawą zindywidualizowanego procesu nauczania. Daje to możliwość dogłębnego poznania dziecka, jego możliwości, potrzeb i objęcie go wielokierunkowym oddziaływaniom. W nauczaniu stosuje się metodę totalnej komunikacji. To porozumiewanie się za pomocą wszystkich dostępnych środków: mowy ustnej, języka migowego, daktylografii, fonogestów, odczytywania mowy z ust, pisania, czytania, wykorzystywania resztek słuchu. Szkoła jest dla dzieci drugim domem, więc czas spędzony tutaj jest nie tylko czasem nauki, ale i zabawy. Teren całego Ośrodka daje wiele możliwości prowadzenia ciekawych zajęć i zabaw poza klasą. W ciągu roku, wspólnie obchodzimy uroczystości urodzinowe dzieci. Poznawanie świata to również doświadczanie i uczestniczenie w wielu wydarzeniach mających miejsce na terenie Ośrodka i poza nim. Nasz szkolny „bus" pozwala nam bezpiecznie i szybko być tam, gdzie dzieją się ciekawe i nowe dla nas wydarzenia. Zwiedzamy wystawy, muzea, ciekawe miejsca pracy innych ludzi. Odwiedzamy naszych podopiecznych, w ramach zajęć poznawczych i integrujących, w ich domach, razem z innymi dziećmi. Jeździmy na wycieczki poznając nowe miasta i ich ciekawe okolice. Informacje i komplet dokumentów dotyczących zapisu do którejkolwiek ze szkół można znaleźć na stronie zapisy do szkoły
SZKOŁA PRZYSPOSAB. DO PRACY
Szkoła Przysposabiająca do Pracy Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy przeznaczona jest dla uczniów, którzy ukończyli szkołę podstawową (gimnazjum) Okres nauki trwa 3 lata. Głównym celem edukacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną jest efektywne przygotowanie uczniów do dorosłości. W Szkole Przysposabiającej do Pracy wyodrębnia się następujące zajęcia edukacyjne: Funkcjonowanie osobiste i społeczne - uczniowie doskonalą zdobyte już wiadomości i umiejętności w zakresie pisania, czytania, liczenia. Zajęcia rozwijające komunikowanie się - uczniowie rozwijają umiejętności porozumiewania się z bliskimi i dalszym otoczeniem Zajęcia kształtujące kreatywność – to rozwijanie zainteresowań i zdolności w sferze artystycznej, muzycznej, tanecznej, teatralnej Przysposobienie do pracy - to bardzo duża liczba godzin zajęć lekcyjnych, gdzie uczniowie w ramach aktywności przez pracę, Uczniowie mają również zapewnione zajęcia wychowania fizycznego umożliwiające usprawnianie obniżonych funkcji ruchowych, Uczniowie mogą również uczestniczyć w zajęciach z religii lub etyki. wytwarzanie przedmiotów dekoracyjnych pracownia gospodarstwa domowego elementy stolarstwa Wymagane dokumenty:
i posiadają orzeczenie o niepełnosprawności intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym
oraz dla uczniów z niepełnosprawnością sprzężoną.
Edukacja uczniów polega na całościowej i jednoczesnej realizacji funkcji dydaktycznej, wychowawczej, opiekuńczej i profilaktycznej szkoły,
z uwzględnieniem specyficznych form i metod pracy oraz zasad nauczania.
Jesteśmy zdecydowanie nastawieni na kształtowanie kompetencji społecznych, zawodowych i komunikacyjnych,
które jako istotne priorytety w edukacyjne, pomogą w przyszłości naszym podopiecznym
na możliwie samodzielne i niezależne funkcjonowanie.
Ponadto przygotowują się do pełnienia różnych ról społecznych w dorosłym życiu, uczestnictwa w życiu kulturalnym i sportowym,
uczą się dbania o swój wygląd, zdrowie, korzystania z pomocy społecznej różnych instytucji.
zdobywają praktyczne umiejętności, które pomogą im w funkcjonowaniu w dorosłym życiu.
Poznanie różnorodnych czynności zawodowych, posługiwanie się narzędziami potrzebnymi do ich wykonywania dokonuje się w ramach praktycznych zajęć z zakresu:
pozwalające kształtować ich sylwetkę i nawyki ruchowe oraz uczące sportowej rywalizacji.
SZKOŁA BRANŻOWA
W chwili obecnej prowadzimy kształcenie na kilku kierunkach zawodowych: kucharz, stolarz, fryzjer, krawiec,
oraz zapewniamy możliwość kształcenia się w klasach wielozawodowych
- do tej pory kształciliśmy witrażystów, kucharzy małej gastronomii, restauratorów mebli antycznych, poligrafów oraz mechaników samochodowych.
Informacje na temat kształcenia na kierunkach zawodowych znajdą Państwo p kliknięciu w poniższy link:
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Liceum Ogólnokształcące Do liceum przyjmujemy absolwentów szkoły podstawowej, gimnazjum lub absolwentów ZSZ. Zgodnie z najnowszą reformą edukacji nauka w liceum trwa: Nasi absolwenci z powodzeniem kontynuują naukę w szkołach policealnych, Wymagane dokumenty: Informacje i komplet dokumentów dotyczących zapisu do którejkolwiek ze szkół można znaleźć na stronie zapisy do szkoły
Warunkiem zapisu jest wiek ucznia: musi on ukończyć liceum najpóźniej w roku, w którym kończy 24 rok życia.
- dla absolwentów szkoły podstawowej: 4 lata,
- dla absolwentów gimnazjów: 3 lata.
np. w naszym Ośrodku (zobacz zakładkę: Szkoła Policealna - kierunki)
lub w szkołach wyższych każdego typu.
Sukcesy absolwentów naszych liceów można zobaczyć na stronie ABSOLWENCI lub UTALENTOWANI
TECHNIKUM
TECHNIKUM - dla absolwentów szkół podstawowych, gimnazjów lub szkół zawodowych.
Prowadzimy następujące kierunki:
- technik przemysłu mody
- technik żywienia i usług gastronomicznych
- technik poligrafii i cyfrowych procesów graficznych
- technik informatyk
SZKOŁA POLICEALNA
Na poziomie policealnym kształcimy obecnie na kierunku florysta
Bogato wyposażone pracownie i pełny program florystów obejmujący permanentną pracę z żywymi kwiatami sprawiają,
że wyposażamy uczniów nie tylko w rzetelne umiejętności zawodowe i stawiamy na kreatywność,
ale również umożliwiamy zdawanie Państwowych Egzaminów Certyfikacyjnych (ważnych w całej Unii Europejskiej).
Efekty kształcenia w naszych szkołach policealnych można również zmierzyć zdawalnością tych egzaminów,
która kształtuje się średnio na poziomie 60 - 90 % na każdym egzaminie.
Więcej informacji znajdą Państwo klikając w poniższy link:
INTERNAT
Internat W internacie mieszkają wychowankowie, którzy nie mogą codziennie dojeżdżać do szkoły. W grupach wychowawczych jest 6-8 dzieci. Każda grupa ma do swojej dyspozycji świetlice i sypialnie. Pod okiem doświadczonych surdopedagogów prowadzona jest praca wychowawczo – profilaktyczna, rewalidacyjna i dydaktyczna, również w różnych kołach zainteresowań. Codzienny pobyt w internacie to wytężona praca nad kształtowaniem osobowości i kompetencji komunikacyjnych naszych wychowanków, ale przede wszystkim to przebywanie w atmosferze ciepła i serdeczności. Surdopedagodzy pracujący w internacie otaczają wszystkich wychowanków życzliwą opieką wychowawczą i rewalidacyjną, starając się kompensować ubytki słuchu i wpływać na wszechstronny rozwój podopiecznych. W rozkładzie dnia uwzględnia się czas na odpoczynek, naukę własną, czynności porządkowe oraz różnego rodzaju zajęcia dydaktyczno – rewalidacyjne, kulturalne, oświatowe, edukację ekologiczną, zajęcia sportowe, artystyczno – techniczne, porządkowo – gospodarcze, edukację prozdrowotna oraz wychowanie komunikacyjne. Różnorodność zajęć oferowanych w czasie pobytu dzieci i młodzieży w internacjie można obejrzeć w zakładce zajęcia pozalekcyjne. Informacje i komplet dokumentów dotyczących zapisu do którejkolwiek ze szkół i/lub internatu można znaleźć na stronie zapisy do szkoły
O ludziach sprawujacych opiekę i wychowanie nad dziećmi i młodzieża w internacie można dowiedzieć się więcej w zakładce grono pedagogiczne.
świetlice
sypialnie
sanitariaty
rekreacja
Nauczanie indywidualne
Nauczanie Indywidualne W naszym Ośrodku prowadzi się również nauczanie indywidualne. Każdy uczeń ma opracowany Indywidualny Program Edukacyjno- Terapeutyczny (IPET), O przyznaniu uczniowi indywidualnego trybu nauczania decyduje orzeczenie poradni pedagogiczno-psychologicznej -
Ten tryb nauczania przeznaczony jest dla uczniów wobec których orzeczono taka potrzebę,
zgodnie z warunkami, w jakich powinno przebiegać optymalne nauczanie danego ucznia.
Uczniowie ci mają w szkole 8 do 10 godzin zajęć indywidualnych tygodniowo z wybranych przedmiotów wiodacych
i oprócz tego uczęszczają z klasą na inne zajęcia,
np. na zajęcia plastyczne, wychowania fizycznego, technikę oraz informatykę.
Dzięki temu uspołeczniają się i budują więzi koleżeńskie.
Kształtuje się też w ten sposób zachowanie tolerancyjne wśród uczniów.
Uczestnictwo w tym trybie nauczania nie zmienia dostępności uczniów do pozostałych form nauki czy rewalidacji
takich jak zajęcia logopedyczne, muzyczne, sportowe, korekcyjne czy koła zainteresowań.
opracowany wspólnie przez nauczycieli, specjalistów oraz rodziców -
program nauczania w zakresie zajęć indywidualnych jest modyfikowany z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb danego ucznia.
na jego podstawie decyzja Dyrektora przygotowywany jest indywidualny plan zajęć lekcyjnych.
Zajęcia pozalekcyjne
Zajecia pozalekcyjne ZAJĘCIA POZALEKCYJNE - KOŁA ZAINTERESOWAŃ - ROZWIJANIE ZAINTERESOWAŃ - ZESPOŁY TEMATYCZNE szkoła podstawowa - gimnazjum - ponadgimnazjalne - internatowe - dla wszystkich zajęcia historyczne zespół redakcyjny gazetki szkolnej „Migawki zajęcia z języka angielskiego zespół dziennikarski obsługa fanpage i stron www koło matematyczne koło filmu krótkiego i animacji filmowej mgr Urszula Olszowa koło ekologiczne zajęcia internetowe zespół teatralny koło plastyczne warsztaty twórczości muzycznej mgr Agnieszka Miszewska koło techniczne mgr Przemysław Sławik zajęcia kulinarne "Kuchnie Świata" mgr Urszula Olszowa zajęcia psychoedukacyjne i in. kino internatowe - klub kinomaniaka projekcje filmów z napisami lub z tłumaczeniem, dyskusje mgr Krzysztof Sobucki SPORTOWE Taneczne Aikido Aerobik Koszykówka Pływanie Siatkówka Zajęcia aktywizujące sportowo siatkówka, badminton, tenis stołowy, inne dyscypliny w zależności od upodobań Piłka nożna i halowa piłka nożna mgr Krzysztof Sobucki Sporty sezonowe nordic walking, narciarstwo, rowery Bilard mgr Mirosław Boguszewski mgr Krzysztof Sobucki mgr Wiesław Kowalczyk Gry zespołowe siatkówka, koszykówka Tenis stołowy tudzież: cymbergaj, piłkarzyki mgr Rafał Tlak mgr Krzysztof Sobucki Siłownia (w przygotowaniu) ponadto: Program stały pracy internatu wycieczki (zwiedzanie Wrocławia, Dolnego Ślaska) wyjścia do kin, muzeów, na wystawy i imprezy okolicznościowe w ramach programu kulturalnego Wrocławia udział w meczach piłki nożnej (na stadionie) i meczach koszykówki (w Hali Orbita) internatowe turnieje wiedzowe i promujace aktywność umysłowa, m.in. konkursy słowa, konkurs "Madra sowa", turnieje gier i zabaw logicznych w różnych grupach wiekowych imprezy i konkursy zwiazane z rokiem kalendarzowym, świętami tradycyjnymi - organizowane przez samorzad Ośrodka
foto- i wideoreportaże
Ośrodek Egzaminacyjny
Jesteśmy Ośrodkiem EgzaminacyjnymNasz Ośrodek decyzją Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej otrzymał upoważnienie do organizowania
etapu praktycznego egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w zawodach:
Krawiec 743(01)
Stolarz 742(01)
Introligator 734(02)
Absolwenci naszej Szkoły Branżowej (wszystkich kierunków) mają więc możliwość
uzyskania certyfikatu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe
w warunkach, które doskonale znają i w obecności tłumacza języka migowego, jeśli to jest taka potrzeba.
Zawodowy egzamin praktyczny zdaje zwykle około 90% absolwentów ZSZ.
Teoretyczny egzamin państwowy zdawany jest elektronicznie również pod okiem naszych operatorów egzaminacyjnych.
-
Wczesne wspomaganie« poprz.